نخود شامی در رژیم غذایی بیمارستان ها اجباری شد

آیا نخود شامی را دوست دارید؟ پس از آشنایی با فواید بسیار آن که در مقاله زیر به تفصیل آن را برای شما شرح خواهیم داد، آن را بیشتر دوست خواهید داشت.
نخود فرنگی یکی از محبوب ترین و مغذی ترین سبزیجات در سرتاسر جهان است، اگرچه در واقع از خانواده حبوبات است، اما بیشتر مردم آن را به عنوان سبزی می شناسند.

اما گاهی ممکن است هشدارهایی را بشنوید که خوردن نخود را به صورت خام ممنوع می کند، پس حقیقت در مورد فواید نخود سبز چیست؟ و حقیقت مضرات آن چیست؟

نخودفرنگی فواید زیادی برای سلامتی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم: سیر کننده و منبع عالی پروتئین است نخودفرنگی یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین است که علاوه بر فیبر بالا باعث سیری آن می شود.

پروتئین ها به طور کلی به بهبود سلامت ماهیچه ها و استخوان ها کمک می کنند و سطح هورمون های خاصی را در بدن افزایش می دهند که اشتها را سرکوب می کنند.نخود فرنگی به دلیل محتوای پروتئینی بالایی که دارد انتخاب خوبی برای گیاهخواران است، اما منبع کاملی از پروتئین نیست.

نخود

پروتئین همراه با فیبر همچنین روند هضم را کند می کند و احساس سیری را برای مدت طولانی تری تقویت می کند.

تنظیم سطح قند خون نخود سبز دارای خواص زیادی است که باعث می شود به متعادل کردن سطح قند خون کمک کند، زیرا شاخص گلیسمی پایین است.

نخود فرنگی همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است که در تنظیم سطح قند خون نیز نقش دارد، زیرا فیبر جذب کربوهیدرات ها را کند می کند و در نتیجه منجر به افزایش تدریجی قند خون می شود.

مطالعات نشان داده اند که خوردن غذاهای غنی از پروتئین به طور کلی ممکن است به کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

تسهیل هضم غذا محتوای بالای نخود فرنگی در فیبر به بهبود هضم کمک می کند، زیرا این فیبرها به عنوان غذای مناسب برای باکتری های مفید روده عمل می کنند که آنها را سالم نگه می دارد و روند دفع مواد زائد از بدن را تسهیل می کند.

همه اینها شانس ابتلا به بیماری های گوارشی مانند: بیماری التهابی روده، بیماری روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

محافظت در برابر بیماری های قلبی خواص نخودفرنگی و ارزش غذایی زیاد آن ممکن است دلیلی برای محافظت از شما در برابر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند: بیماری قلبی باشد.

نخودفرنگی حاوی مواد مغذی است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند، مانند: منیزیم، پتاسیم و کلسیم و رژیم غذایی غنی از عناصر قبلی به جلوگیری از فشار خون بالا که عامل بیماری قلبی است، کمک می کند.

همچنین مشخص شد که فیبر بالای موجود در نخود و سبزیجات به طور کلی به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می کند، که عاملی برای بیماری قلبی نیز هست.