مربا هویج خانگی که عامل به کما رفتن کودکی شد

اما گاهی… همه ما باید زیاده روی کنیم و به خودمان اجازه دهیم که غذاهای نه چندان سالم اما خوشمزه مخصوصا برای صبحانه بخوریم. بنابراین این بار، بیایید چند ایده صبحانه بدون تخم مرغ، آووکادو، اسفناج یا اسموتی های سبز را مورد بحث قرار دهیم. من از ترکیب بهشتی صحبت می کنم که نان تست و مربا است یا ژله یا کنسرو یا مارمالاد؟

مربا هویج کوچک معمولاً از میوه های خرد شده یا ریز خرد شده و مقادیر زیادی شکر (به طور متوسط نسبت 1:1) تهیه می شوند. روی حرارت پخته می شود تا غلیظ شود و به نرم ترین قوام قابل پخش تبدیل شود.

شاید از خود پرسیده باشید که چه تفاوتی بین همه موارد بالا وجود دارد. خب، مارمالاد، چاتنی، کمپوت، ژله و… هم هست. در حالی که همه چیز به دلیل نیاز به حفظ محصول در طول زمستان (مشابه تخمیر و ترشی) شروع شده است، اکنون لذت ساختن مرباهای خودتان به ترکیبات سرگرم کننده و طعم ها، مواد غیرمعمول و مخلوط های هیجان انگیز مربوط می شود.

 

 

 

مرباها، ژله ها و بقیه در واقع کمی متفاوت هستند، اما به همان اندازه خوشمزه هستند. بنابراین، بیایید از اینجا شروع کنیم و یک «طبقه‌بندی حفاظتی» سریع و آسان را مرور کنیم.

گاهی اوقات می توان پکتین را اضافه کرد تا به بافت قابل پخش مورد نظر برسد. و شما می توانید از راه های بسیار زیادی از آن لذت ببرید.ژله به نوعی پسر عموی محافظه کار سفت و سخت مربا است.

و من این را فقط در مورد قوام سفت ژله و توانایی آن در حفظ شکل می گویم. ژله حاوی پکتین بیشتری است که آن را جامدتر می کند (و پکتین اضافی برای تشکیل ژل اضافه می شود). همچنین تفاله میوه یا تکه های میوه ندارد، زیرا از آبمیوه تهیه می شود.

ژله از نظر مواد تشکیل دهنده در واقع آزادتر از مربا است و می تواند از گیاهان، گل ها، برخی سبزیجات و حتی الکل تهیه شود. همچنین عاشق تکان دادن است.