فرهنگ استفاده از قهوه گانودرما

1.3.2. تعاریف غذاهای کاربردی چیست؟ استفاده از اصطلاح “مواد تشکیل دهنده” به این معنی است که غذای کاربردی نه تنها غذای معمولی است بلکه می تواند بخشی از سایر مواد غذایی یا قهوه گانودرما موکا باشد.

بعلاوه، تعاریف فوق الذکر از غذاهای کاربردی، امکان سازگاری با تفاوت های فرهنگی، از جمله «استانداردهای» بسیار متفاوت در میان فرهنگ ها و کشورها را فراهم می کند.

علاوه بر این، استفاده از اصطلاح “مزایای سلامتی” محدود کننده نیست. این به مزایای فیزیولوژیکی، روانی و بیولوژیکی اشاره دارد [43،44].
1.3.3. غذاهای عملکردی و ارتباط آنها با سلامت روده از جمله اثرات مهم غذاها بر سلامتی، از جمله موارد عملکردی، آنهایی هستند که با سلامت روده مرتبط هستند، که عامل اصلی تعیین کننده سلامت کلی فرد است.

چندین بیماری در این زمینه مرتبط هستند. به عنوان مثال، سلیاک مقاوم به گلوتن درمانی، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر.

این اثرات نامطلوب ناشی از رشد بیش از حد و عدم تعادل باکتری های روده مرتبط با سیستم غذایی فرد است [45]. سوالی که به ذهن می رسد این است که روده انسان چه نقشی در بدن دارد؟

این موارد را می توان به صورت زیر خلاصه کرد [45]:
غذا را به مواد مغذی تبدیل می کند.
روده انسان از طریق دیواره های سلولی قهوه اسپرسو اصل به فرآیند جذب مواد مغذی در خون کمک می کند.
روده انسان از ورود ذرات سمی و عجیب به جریان خون جلوگیری می کند.
در نتیجه، و به طور مستقیم، هر گونه اختلال در عملکرد روده اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان دارد.

در این راستا، غذاهای کاربردی، از جمله پیش و پروبیوتیک ها، به دلیل نقش مثبت آنها در سلامت روده انسان، اهمیت فزاینده ای پیدا کرده اند.

1.3.4. گانودرما لوسیدوم به عنوان یک غذای کاربردی: چگونه؟

از لحاظ تاریخی، قهوه صد درصد روبوستا از جمله گانودرما لوسیدوم، به‌دلیل ارزش‌های غذایی و آشپزی و فواید پزشکی آن‌ها هنگام استفاده در طب عامیانه، به‌طور سنتی مصرف می‌شدند.

این میراث تاریخی اخیراً از طریق تحقیقات مولکولی برای کشف اجزای زیست فعال موجود و باز کردن ارزش‌های تغذیه‌ای و درمانی قارچ‌ها ترجمه شده است [46،47].

در میان این فواید سلامتی، قارچ می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک کند.

به عنوان مثال، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول خون بالا، و سرطان، همانطور که در بسیاری از گزارش ها ذکر شده است. از این رو، قارچ را می توان یک غذای شفابخش در نظر گرفت [8،48].

قهوه فوری سوپریم هنوز منابع دست نخورده مواد فعال زیستی مانند گلیکوپروتئین ها، پلی ساکاریدها، عمدتاً بتا گلوکان ها و متابولیت های ثانویه هستند.

به عنوان مثال، آنالوگ های نوکلئوتیدی، عوامل کلات کننده فلز، ترپنوئیدها، پلی فنول ها، آلکالوئیدها، لاکتون ها و استرول ها. اینها از نظر بیولوژیکی است.

  • منابع:
    1. Nutritional Profile and Health Benefits of Ganoderma lucidum “Lingzhi, Reishi
  • تبلیغات: 
  1. بینش معنادار درمورد استفاده از رنگ ها
  2. قیمت انواع پارچه لگ چرم صادراتی
  3. بهترین تولیدکننده تاپ ورزشی نخی زنانه
  4. بررسی اصل و ریشه ی کشمش