طراحیو کیفیت لباس ها

(مبادله، اشتراک گذاری، مصرف مشترک، اصلاح، استفاده مجدد، محدود کردن خرید مد، و نگرش های زیست محیطی با توجه به نگهداری و شستشوی لباس).

طراحی و کیفیت ساخت لباس مجلسی شیک نیز برجسته شده است، از جمله کیفیت دوخت، انعطاف پذیری و سازگاری طرح ها، تنظیم طرح با نیازهای فیزیکی یا احساسی خاص، سرعت کمتر مد از نظر زنجیره های تولید کوتاه تر، تولید محلی، استفاده از مهارت های محلی و سنت های صنایع دستی، و تعبیه طرح ها در فرهنگ و میراث منطقه ای.

طراحی و تولید پوشاک با روحیه مد پایدار می تواند به شکل تولید در مقیاس کوچکتر با استفاده از پارچه های بادوام تر و باکیفیت تر با همکاری تولیدکنندگان داخلی، تولید بر اساس تقاضا و سفارشی، یا طراحی و تولید باشد.

لباس با معنای اجتماعی خاص، ریشه در ملاحظات فرهنگی خاص و الهام گرفته از آن. بنابراین، کیت فلچر [2] (xviii) تعریف زیر را ارائه کرد: «پایداری در مد و منسوجات یکپارچگی اکولوژیکی، کیفیت اجتماعی و شکوفایی انسان را از طریق محصولات، کنش، روابط و شیوه‌های استفاده تقویت می‌کند».

شما می توانید برای اطلاع از نحوه دریافت وام و ثبت نام وام اشتغال کمیته امداد به سایت مرکزی این مجموعه مراجعه نمایید.
اصول پایداری در زمینه مد وجود دارد که می تواند توسط همه ذینفعان و فعالان بازار و همه بخش های آن (از طراحان مستقل تا تولید انبوه و از لوکس تا مد سوپرمارکت ارزان) اجرا شود و می تواند بر تمام مراحل محصول تأثیر بگذارد.

چرخه عمر و زنجیره تامین مد – از مفهوم اولیه محصول، از طریق تولید و توزیع آن تا مصرف و دفع. به عنوان مثال، تخمین زده شده 80 درصد از هزینه زیست محیطی یک محصول در مرحله طراحی تعیین می شود [11] (ص. 134).

از آنجایی که طراحان طبق تعریف در مرحله مفهومی اولیه توسعه محصول شرکت دارند و می توانند بر تمام مراحل بعدی تولید و استفاده از مد تأثیر بگذارند، اشاره شده است که آنها می توانند نقش کلیدی در پایدارتر کردن مد داشته باشند.

به هر دو صورت مثبت و منفی، به تأثیر مد بر محیط زیست کمک می کند.
رویکرد به ویژگی و دامنه وظایف احتمالی که طراحان در این رابطه با آن مواجه هستند یا انجام می دهند نیز در دو دهه اخیر تکامل یافته و پیچیده تر شده است.

یکی از پرسود ترین نوع تجارت در جهان خرید و فروش جیوه قرمز می باشد و از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

دو رویکرد اصلی برای پایداری طراحی مد قابل تشخیص است [12]. اولین مورد به عنوان رویکرد طراحی فن محور نامیده می شود و بر مشارکت طراحان در به حداقل رساندن تأثیرات منفی راه اندازی فعلی صنعت مد، با کلمات کلیدی از جمله تنظیم مجدد، تعمیر و اصلاح سیستم های موجود تولید و مراحل خاص تمرکز دارد.

چرخه عمر پوشاک (با تمرکز بر نوآوری در انواع الیاف، مدیریت زنجیره تامین و بازیافت). با این حال، چنین «رویکرد کاهش ریسک اغلب محدودیت‌هایی را برای حل مشکلات ایجاد می‌کند، در حالی که شرایط زیربنایی ایجاد شده را می‌پذیرد» [13] (ص 234). رویکرد دوم که به‌عنوان اکو محور یا طراحی برای پایداری شناخته می‌شود، خواستار مشارکت عمیق‌تر طراحان در بازتعریف و بازاندیشی سیستم مد است و اقتصاد بازار سنتی و پارادایم‌های تولید و مصرف را زیر سوال می‌برد.

از این منظر، همانطور که توسط فلچر [12] (ص 566-567) مطرح شده است، طراحان ممکن است از «فرصت هایی برای درگیر شدن با پایداری فراتر از آن بهره ببرند.

از این رو شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت آراد برندینگ مراجعه نمایید.

  • منابع:
    1. Fashion Design Education and Sustainability: Towards an Equilibrium between Craftsmanship and Artistic 
  • تبلیغات: 
    1. بررسی اصل و ریشه ی کشم
    2. صادرات انواع پارچه لگ چرم ایرانی
    3. خرید عمده مانتو شلوار ورزشی سایز بزرگ
    4. پلیمرهای پرمصرف در صنعت پتروشیمی