تسمه صنعتی البرز در دینام ماشین پورشه استفاده شد

تسمه نقاله وسیله حمل یک سیستم تسمه صنعتی البرز است اغلب به نوار نقاله کوتاه می شود. سیستم تسمه نقاله یکی از انواع سیستم های نقاله است. یک سیستم تسمه نقاله از دو یا چند قرقره که گاهی اوقات به آن درام نیز گفته می شود.

با یک حلقه بی پایان از وسیله حمل  تسمه نقاله که به دور آنها می چرخد، تشکیل شده است. یک یا هر دوی قرقره ها نیرو می گیرند و تسمه و مواد روی تسمه را به جلو حرکت می دهند. قرقره برقی را قرقره درایو می نامند.

در حالی که قرقره بدون نیرو را قرقره idler می نامند. دو دسته صنعتی اصلی از نوار نقاله وجود دارد. مواردی که به طور کلی جابجایی مواد را انجام می دهند مانند جعبه هایی که در داخل کارخانه جابجا می شوند.

جابجایی مواد فله مانند مواردی که برای انتقال حجم زیادی از منابع و مواد کشاورزی مانند غلات، نمک، زغال سنگ، سنگ معدن، ماسه، بار اضافی و غیره استفاده می شوند.

تسمه

نوار نقاله اجزای بادوام و قابل اعتمادی هستند که در توزیع و انبارداری خودکار و همچنین تأسیسات تولید و تولید مورد استفاده قرار می گیرند. در ترکیب با تجهیزات جابجایی پالت کنترل‌شده توسط کامپیوتر، این امکان توزیع کارآمدتر خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و تولید را فراهم می‌کند.

این یک سیستم صرفه‌جویی در نیروی کار در نظر گرفته می‌شود که به حجم‌های بزرگ اجازه می‌دهد تا به سرعت در یک فرآیند حرکت کنند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که حجم‌های بالاتری را با فضای ذخیره‌سازی کوچک‌تر و با هزینه کار کمتر ارسال یا دریافت کنند.

تسمه نقاله لاستیکی معمولاً برای انتقال اقلام با سطوح پایین نامنظم، اقلام کوچکی که در بین غلتک‌ها قرار می‌گیرند مانند نوار نقاله سوشی یا کیسه‌های محصول که بین غلتک‌ها آویزان می‌شوند، استفاده می‌شود.

تسمه نقاله ها معمولاً از نظر ساختاری تقریباً مشابه هستند که از یک قاب فلزی با غلتک در دو انتهای یک تخت فلزی تخت تشکیل شده است. تسمه در اطراف هر یک از غلتک ها حلقه می شود و هنگامی که یکی از غلتک ها تغذیه می شود.

توسط یک موتور الکتریکی تسمه روی تخت اسکلت فلزی جامد می لغزد و محصول را حرکت می دهد. در کاربردهای سنگین، تخت هایی که تسمه روی آن کشیده می شود با غلتک ها جایگزین می شوند.

غلتک ها اجازه می دهند وزن منتقل شود زیرا میزان اصطکاک ایجاد شده از بارهای سنگین تر روی تسمه را کاهش می دهند.