بازیگر مشهور خارجی که برای خرید سرویس خواب به تهران آمد

بنابراین، در این تحقیق، یک ارزیابی موضوعی از ویژگی‌های ملحفه تخت در رابطه با کیفیت خواب برای استخراج معیار عینی کیفیت خواب انجام شد.

در مرحله اول نظرسنجی، داوران ملحفه‌های مطلوب و ضروری برای خواب خوب شبانه را ارائه کردند و در مرحله دوم ملحفه‌های تخت بر اساس اولویت آنها رتبه‌بندی شدند و همچنین ارزیابی شدند.

وزن بر اساس تست 100 دلاری در نظرسنجی دوم، پارچه‌های ملحفه‌های تخت برای ویژگی‌های انتخاب‌شده توسط داوران بر اساس شدت امتیازات/ویژگی‌ها ارزیابی شدند. این تحقیق مستلزم بررسی افرادی بود که از تأثیر کیفیت ملحفه روی کیفیت خواب آگاه بودند.

این به درک ترجیحات افراد و کمک بیشتر به ایجاد شاخص کیفیت خواب مناسب ملحفه کمک می کند. در نهایت، هر دوی این نظرسنجی ها مورد ارزیابی، مقایسه قرار گرفتند و از معادله شاخص توسعه یافته برای محاسبه شاخص کیفیت خواب برای ارجح ترین پارچه های ملحفه استفاده شد. همبستگی بین رتبه بندی موضوعی پارچه های ملحفه تخت برای کیفیت خواب و شاخص هدف به دست آمده بررسی شد.

یک ارزیابی موضوعی برای تعیین رابطه بین ملحفه‌های تخت و کیفیت خواب یک فرد انجام شد. هیئتی متشکل از 53 داور تشکیل شد که شامل دانشگاهیان، کارشناسان بخش‌های مختلف صنعت ملحفه‌های تخت، مراکز تحقیقاتی و مصرف‌کنندگان بود.

چند پرسشنامه مبتنی بر اعداد برای ثبت مقدار دقیق مقیاس اختصاص داده شده به ویژگی‌های فردی طراحی شده‌اند و شامل پرسش‌های چند گزینه‌ای هستند تا به کاربر اجازه دهند بیش از یک گزینه را که ترجیح می‌دهند انتخاب کند، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است.

این نظرسنجی همچنین برای تعیین ویژگی‌های سرویس خواب مدرن از تولید به مصرف که بر کیفیت خواب تأثیر می‌گذارد انجام شد و همچنین موارد انتخابی را با توجه به اولویت آنها همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است رتبه‌بندی کرد.

سؤالات در نظرسنجی بازتر بودند. جایی که کاربران می توانند سطح آگاهی، دیدگاه ها و ایده های خود را به اشتراک بگذارند. نظرات افراد برای تجزیه و تحلیل مواد ترجیحی نمونه اولیه در مرحله بعدی ارزیابی موضوعی مهم بود.

سهم وزنی ملحفه تخت با ارزیابی موضوعی انجام شده توسط هیئت متشکل از 53 داور تعیین شد. جمعیت هدف نظرسنجی شامل افراد گروه‌های سنی مختلف (بیش از 21) بود که ممکن است از کیفیت ملحفه‌های تخت در ارتباط با کیفیت خواب آگاه باشند یا نباشند. نمونه انتخاب شده، یک جمعیت تصادفی از افراد هند بود.

داوران باید مجموعاً 100 دلار از پول مجازی را در میان ویژگی‌های انتخابی مختلف خرج کنند، که وزن آن‌ها را مشخص می‌کند [18]. وزن هر ویژگی فردی که در کیفیت خواب نقش دارد تعیین شد.

 

  • منابع:
    1. The effects of fabric for sleepwear and bedding on sleep at ambient temperatures of 17°C